Informace z úřadu - červenec 2017
Informace z úřadu se věnují činnostem sociálního odboru MěÚ
Sociální odbor
Členění:
- Vedoucí odboru 1 (vykonává sociální práci odboru – úvazek 0,7 a práci sociálního pracovníka pro pečovatelskou službu – úvazek 0,3)
- Referentka 1
Činnost:
- Odbor zabezpečuje agendu sociální práce a zabývá se poskytováním sociální pomoci osobám různých cílových skupin, jako např. osoby pečující o osoby závislé na péči jiné osoby
- oběti agrese, trestné činnosti a domácího násilí
- osoby s různým stupněm omezení způsobilosti k právním úkonům
- osoby ohrožené sociálním vyloučením
- osoby ohrožené rizikovým způsobem života
- osoby, které ztratily přístřeší, nebo se nacházejí v nejistém či neadekvátním bydlení
- osoby nezaměstnané a osoby s materiálními problémy /jednotlivci, rodiny s dětmi …./
Realizuje sociální práci, vedoucí k řešení nepříznivé sociální situace a k sociálnímu začleňování osob, zajišťuje krizovou, potravinovou a věcnou pomoc. Dále pracovnice odboru aktivně vyhledávají osoby v jejich přirozením prostředí, které jsou ohroženy hmotnou nouzí nebo se již v hmotné nouzi nacházejí, zde postupují podle zákona č.111/2006 Sb., o pomoci v hmotné nouzi.
Prostřednictvím sociální práce odbor klientům zajišťuje zejména:
pomoc při uplatnění práv a zákonných nároků, pomoc při hledání zaměstnání, podporu, základní a odborné sociální poradenství, doprovázení klienta, dohled nad klientem, zajištění náhradního bydlení nebo ubytování, případně umístění v ústavní péči, zajištění a poskytování věcné a potravinové pomoci, navázání kontaktu s poskytovatelem další pomoci, spolupracuje s jinými státními, samosprávnými či neziskovými institucemi a dalšími navazujícími organizacemi a úřady, službami nebo odborníky při řešení životní situace klienta, zajišťuje pomoc při jednání s věřiteli.
Průběžně provádí místní šetření a depistážní činnost. Vypracovává podkladové zprávy pro další instituce. Dodržuje etické zásady, ustanovení zákona o ochraně osobních údajů, interní předpisy, pokyny a všechna další opatření, která byla přijata z důvodu zajištění ochrany osobních údajů. Nakládá s osobními údaji klientů a je oprávněn je používat v souvislosti s výkonem svojí pracovní činnosti. Veškeré informace o provedené sociální práci s klientem, situační intervence se evidují do „Standardizovaného záznamu sociálního pracovníka “ v Jednotném informačním systému, dále je vedena spisová dokumentace a evaluace.
>
Uvedené činnosti vykonává odbor i pro ostatní obce, tj. pro Rožmberk nad Vltavou, Malšín, Loučovice, Lipno nad Vltavou a Přední Výtoň.
Odbor zpracovává údaje pro souhrnné statistiky sociální práce a pečovatelské služby a podává žádosti o dotace, případně granty. Podílí se na komunitním plánování a preventivní činnosti.
V případě vzniku povinnosti vykonává funkci opatrovníka.
Telekontaktní tísňovou péči zajišťuje odbor formou pohotovostí, kterou vykonává 1 pracovník na základě dohody o provedení práce.
Statistika činnosti sociální práce
Název úkonu, činnosti |
Počet |
Jednorázoví klienti (rodiny) |
111 |
Dlouhodobí klienti (rodiny) |
73 |
Intervence |
1256 |
Celková doba intervencí |
363 hod. |
Počet spolupracujících organizací |
19 |
Ustanovení zvláštního příjemce dávek sociálního zabezpečení |
0 |
Opatrovnictví |
0 |
Klienti telekontaktní péče |
4 |
Odbor kromě sociální práce koordinuje a zajišťuje pečovatelskou službu prostřednictvím 4 pečovatelek a vede spisovou dokumentaci. V roce 2016 došlo k navýšení počtu pečovatelek o jednu pečovatelku, a to z důvodu nárůstu počtu klientů a poskytovaných úkonů.
Vede pořadník pro přidělení bytu v domě s pečovatelskou službou a zároveň vedoucí odboru je pověřena Radou města přidělováním těchto bytů se souhlasem MěÚ Český Krumlov. V roce 2016 i nadále odbor realizuje aktivizační činnosti v domě s pečovatelskou službou, jejíž výsledky je možné shlédnout na pravidelných výstavách. K výkonu této činnosti zajišťuje a využívá také sponzorské dary. V rámci aktivizačních činností senioři v DPS pečují o květinové záhony a květinovou výzdobu oken a pergoly. Již druhý rok po sobě se umístili na 1. místě v soutěži pořádané městem.
Ve spolupráci se společností ICOS Český Krumlov, o.p.s. byla v kanceláři Domu s pečovatelskou službou zřízena bezplatná právní poradna, která má otevírací dobu každý lichý týden v úterý od 8 – 11 a od 12 – 15 h.
V rámci prevence zajišťuje odbor pořádání přednášek a dále zajišťuje propagaci sociální práce a dostupných sociálních služeb mezi cílovou skupinou.
Statistika činnosti pečovatelské služby
Název úkonu, činnosti |
Počet |
Přidělení bytů v Domě s pečovatelskou službou |
2 |
Klienty pečovatelské služby |
74 |
Výkon pečovatelské služby |
4764 hod. |
Rozvezené obědy |
9269 |
Vyprané a vyžehlené prádlo |
305 kg |
Kromě dotace ve výši 818 800,-Kč na pečovatelskou službu jsme za poskytování služeb od klientů získali 172 000,-Kč. Celkové výdaje na pečovatelskou činnost byly ve výši 1 134 756,-Kč.
Statistika ostatní činnosti
Název úkonu, činnosti |
Počet |
Pořádání přednášek pro seniory |
4 |
Výstava seniorských prací |
2 |
Aktivizační činnost |
260 |
Příspěvky do zpravodaje |
13 |
Předložené materiály do RM a ZM |
6 |
- Z úřadu
- Z kultury
- Aktuálně
- Školství
- Sport
- Videozpravodaj
- Historie
- Uvádíme na pravou míru
- Tiskové zprávy
- Zastupitelé
- Dotace MMR
- Lékař radí
- IZS a městská policie
- Rozhovor
- Financováno z IROP
- Dotace Jihočeského kraje
- Pomáháme Ukrajině
- Projekty Program rozvoje venkova
- Projekty Leader