Používáním těchto stránek souhlasíte s ukládáním souborů cookies na vašem zařízení.

Přihlášení
Email:
Heslo:
Zapomenuté heslo
Nová registrace
Zapomenuté heslo
Email:
<< Zpět na příhlášení
Přihlásit

Odbor sociálních věcí (OSV)




Odbor sociálních věcí Městského úřadu Vyšší Brod zajišťuje organizaci Pečovatelské služby, depistážní činnost a přímou či nepřímou sociální práci s klientem. Dále odbor spolupracuje se státními, samosprávnými či neziskovými institucemi na úseku sociální péče.  




Sídlo:  Budova MěÚ Vyšší Brod, č.p. 200 (bývalé zlatnictví)   
Úřední dny: pondělí 7:00 - 11:30 12:00 - 17:00
  středa 7:00 - 11:30 12:00 - 17:00
  pátek 7:00 - 10:00  

Je možné se telefonicky objednat na konkrétní den a čas.




Personální obsazení

Mgr. Bc. Lenka Bártová

Vedoucí Odboru sociálních věcí
380 746 613, 723 063 949
socialni.odbor@mestovyssibrod.cz

,



Informace k odboru

Činnost odboru sociálních věcí

  • organizace pečovatelské služby
  • depistážní činnost, vyhledávání klientů v jejich přirozeném prostředí, kteří se nacházejí v tíživé sociální situaci a nebo v hmotné nouzi
  • přímá sociální práce s klientem
  • poskytování základního sociálního poradenství
  • nepřímá sociální práce s klientem
  • terénní sociální činnost
  • propagace dostupných sociálních služeb
  • spolupodílení se na realizaci preventivních aktivit, jejichž cílem je předcházet vzniku nepříznivých životních situací klientů
  • spolupráce s příslušnou krajskou pobočkou Úřadu práce
  • spolupráce s jinými státními, samosprávnými či neziskovými institucemi, případně s jinými subjekty na úseku sociální péče
  • výkon funkce opatrovníka

Správní obvod referenta úseku sociálních věcí je vymezený územím obce Vyšší Brod.

 

Nejdůležitější zákony

  • Zák. č. 500/2004 správní řád v platném znění
  • Zák. č. 110/2006 Sb., o životním a existenčním minimum v platném znění
  • Zák. č. 111/2006 Sb., o pomoci v hmotné nouzi v platném znění
  • Zák. č. 108/2006 Sb., o sociálních službách v platném znění
  • Zák. č. 100/1988 Sb., o sociálním zabezpečení v platném znění
  • Zák. č. 114/1988 Sb., o působnosti orgánů v ČR v sociálním zabezpečení v platném znění
  • Zák. č. 117/1995 Sb., o státním sociální podpoře v platném znění
  • Zák. č. 94/1963 Sb., o rodině platném znění
  • Zák. č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád v platném znění – vybraná ustanovení
  • Zák. č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti v platném znění
  • Zák. č. 582/1991 Sb., o organizaci a provádění sociálního zabezpečení v platném znění
  • Zák. č. 155/ 1995 Sb., o důchodovém pojištění v platném znění

 

Informace

  • Žádosti o dávky pomoci v hmotné nouzi a dávky státní sociální podpory se podávají na kontaktních pracovištích krajských poboček Úřadu práce České republiky. Podle trvalého pobytu osoby: kontaktní pracoviště Vyšší Brod.
  • Pracovníci příslušných kontaktních pracovišť poskytnou všechny potřebné informace.

Životní a existenční minimum

Definice životního a existenčního minima

  • životní minimum je minimální společensky uznaná hranice peněžních příjmů k zajištění výživy a ostatních základních osobních potřeb.
  • existenční minimum je minimální hranicí peněžních příjmů, která se považuje za nezbytnou k zajištění výživy a ostatních základních osobních potřeb na úrovni umožňující přežití. Existenční minimum nelze použít u nezaopatřeného dítěte, u poživatele starobního důchodu, u osoby invalidní ve třetím stupni a u osoby starší 68 let.

Právní úprava

  • Životní a existenční minimum je upraveno zákonem č. 110/2006 Sb., o životním a existenčním minimu, ve znění pozdějších předpisů.
  • Částky životního a existenčního minima platné od 1.1.2012 jsou stanoveny nařízením vlády č. 409/2011 Sb., o zvýšení částek životního minima a existenčního minima.

 

Platné částky životního minima v Kč za měsíc

Pro jednotlivce 3 410,-
Pro první osobu v domácnosti 3 140,-
Pro druhou a další osobu v domácnosti, která není nezaopatřeným dídětem 2 830,-
Pro nezaopatřené dítě ve věku
do 6 let  1 740,-
6 až 15 let 2 140,-
15 až 26 let (nezaopatřené) 2 450,-

Životní minimum je součtem všech částek životního minima jednotlivých členů domácnosti.

Platná částka existenčního minima v Kč za měsíc

  • Existenční minimum 2 200,-

 

Sociálně – právní ochrana dětí a náhradní rodinná péče

  • Sociálně-právní ochranou dětí se rozumí zejména ochrana práva dítěte na příznivý vývoj a řádnou výchovu, ochrana oprávněných zájmů dítěte, včetně ochrany jeho jmění, působení směřujících k obnovení narušených funkcí rodiny. Oblast sociálně-právní ochrany dětí a náhradní rodinné péče pro oblast Vyšebrodska a Lipenska zajišťuje Městský úřad Český Krumlov – Odbor školství, sportu a mládeže, oddělení sociálně-právní ochrany dětí.
  • Oddělení sociálně-právní ochrany dětí zajišťuje preventivní a poradenskou činnost, kolizní opatrovnictví při soudních jednáních, spolupracuje se státními orgány, školami, školskými a zdravotnickými zařízeními aj. Oddělení sociálně-právní ochrany dětí zprostředkovává náhradní rodinnou péči (osvojení a pěstounská péče).
  • Kurátoři pro děti a mládež jednají s dítětem a rodiči při jeho závadovém chování, zprostředkovávají souhlasné preventivní diagnostické pobyty. Dále mají v náplni práce také přípravu a zpracování podkladů pro jednání Komise pro sociálně-právní ochranu dětí.
  • Ucelené informace o náhradní rodinné péči naleznete na webovém portálu občanského sdružení Paventia, o.s. Český Krumlov na www.paventia.cz. Jedná se o organizaci, která podporuje rozvoj náhradní rodinné péče a pomáhá znevýhodněním dětem a mladým lidem k jejich příznivému vývoji a dosažení kvalitního života ve společnosti.

 

Komise pro sociálně-právní ochranu dětí

  • Město Český Krumlov jakožto obec s rozšířenou působností zřizuje jako zvláštní orgán obce Komisi pro sociálně-právní ochranu dětí.
  • Náplň činnosti komise pro sociálně-právní ochranu dětí je stanovena zákonem č. 359/1999 Sb. (§ 38), o sociálně-právní ochraně dětí.
  • Více informací o sociálně-právní ochraně dětí naleznete na stránkách Ministerstva práce a sociálních věcí České republiky (www.mpsv.cz).

 

Důležité kontakty:

  • Sociálně – právní ochrana dětí: 380 766 418, 380 766 427, 380 766 411
  • Kurátor pro mládež: 380 766 426, 380 766 416




Úřední hodiny MěÚ
Pondělí  07:00 - 11:30 12:00 - 17:00
Středa  07:00 - 11:30  12:00 - 17:00 
Pátek  07:00 - 10:00  

Z úřadu |

Město zahájilo další projekty

(Foto, Video) V posledních týdnech byly zahájeny další projekty města. Odstartovala výstavba nové smuteční síně a oprava kulturní památky – bývalé školy v ulici Míru. Obě ...... celý článek


Z úřadu |

Náhradní výsadba v intravilánu města

Na konci dubna proběhla náhradní výsadba zeleně. Díky ní dochází k obnově aleje v ulici Míru, na které bylo vysazeno osm nových lip.... celý článek


Z úřadu |

Informace z úřadu 01/2019

Nové zastupitelstvo má za sebou víc jak dva měsíce práce. Jedním z jeho nejdůležitějších úkolů bylo v závěru roku v poměrně krátké době v úzké spolupráci s úřadem připravit ...... celý článek


Z úřadu |

Svoz odpadu - možnost změny 2018

Do 14. prosince 2018 si je možné na odboru ŽP domluvit změnu časového intervalu vývozu nebo změny odpadních nádob... celý článek


Z úřadu |

Přivítali jsme deset nových občánků

Nově narozené občánky přivítal starosta 6. 10. 2018. Do konce roku zorganizujeme ještě jedno vítání. ... celý článek


Z úřadu |

Povinná revize kotle na tuhá paliva

Povinné revize kotlů zavedl zákon o ochraně ovzduší v roce 2012 s tím, že první prohlídku museli mít provozovatelé kotle na tuhá paliva do konce roku 2016... celý článek


Zastupitelé |

Zastupitelé hodnotí svou práci 1

Každý měsíc od března do července 2018 budou postupně vycházet hodnocení jednotlivých zastupitelů (tentokrát Jaroš, Bigas, Ouředník), ve kterých se budou ohlížet za svou čtyřletou ...... celý článek


Z úřadu |

Změna systému nakládání s komunálním odpadem

Nakládání s komunálním odpadem ve Vyšším Brodě je potřeba změnit. Samotné důvody změny lze rozdělit do dvou oblastí; (1)nakládání s odpady od občanů a (2) nakládání ...... celý článek


Z úřadu |

Ukončení ordinace lékaře pro dospělé - vyjádření města

Vyjádření vedení úřadu k nastalé situaci spojené s ukončením ordinace lékařky MUDr. Brudnové. ... celý článek


Z úřadu |

Opakované veřejné projednání ÚP

Na základě ustanovení §53 odst. 2 zákona č. 183/2006 Sb.,o územním plánování a stavebním řádu, ve znění pozdějších předpisů (dále jen stavební zákon), se pořizovatel rozhodl ...... celý článek


Tiskové zprávy |

Dvě stavební parcely na prodej

Dvě stavební parcely pro stavbu rodinných domů jsou stále v lokalitě Pod Vodojemem k mání. Nabídky je možné podávat do 20. listopadu 2017.... celý článek


Z úřadu |

Poděkování za třídění odpadů

Celkově bylo ve městě vytříděno a předáno k dalšímu využití 112,623 t odpadů, za které pak město obdrželo od společnosti EKO-KOM, a.s., částku ve výši 221 930 Kč, která bude ...... celý článek


Z úřadu |

Investice, opravy a rekonstrukce

Naplánované investice, opravy a rekonstrukce se postupně realizují.... celý článek


Z úřadu |

Získané dotace

Zpracovávání žádostí o různé dotace probíhalo v zimních měsících. U velké většiny žádostí bylo město úspěšné.... celý článek


Z úřadu |

Informace z úřadu - červenec 2017

Informace z úřadu se věnují činnostem sociálního odboru MěÚ... celý článek


Tiskové zprávy |

Oprava památek pokračuje

S obnovou dalších památek se ve Vyšším Brodě začalo už na jaře. Ještě během letní sezóny budou zářit novotou.... celý článek


Z úřadu |

Informace z úřadu - březen 2017

Informace z úřadu se věnují činnostem stavebního odboru MěÚ, v jehož náplni práce dochází v letošním roce ke změnám.... celý článek


Z úřadu |

Informace z úřadu - únor 2017

Informace z úřadu se tentokrát zaobírají činnostmi souvisejícími s finančním odborem, na kterém navíc proběhlo v nedávné době výběrové řízení na pozici referenta poplatků.... celý článek


... přejít na všechny články